12/14/2013

Hengissä ollaa





Moikka! Ensiksi teille sähköpoistia laittaneille, niin en ole kuollut tai lopettanut bloggausta. Tiedän, että viime kertaisesta postauksestani on jo kaksi viikkoa... Jotenkin nyt vaan tietokoneelle tulo ei ole yhtään kiinnostanut. En ole myöskään saanut otettua nyt paljon kuvi, koska olen ollut monesti aina siinä klo 17 aikaan kotona, jolloin alkaa  olla jo tosi pimeää, enkä sen takia ole edes viitsinyt vaivautua kuvailemaan. (Johtuu suurimmaksi osaksi siitä, että meidän järkkärillä saa ihan kauheita kuvia pimeässä/hämärässä. Olen kuitenkin suunnitellut ostavani uuden järkkärin joulun jälkeen.) Ja tämä kuvienkin puuttuminen on vain lisännyt haluttomuutta tulla koneelle.

Mutta mitä minä olen siis nyt puuhaillut? Lyhyesti sanottuna olen ollut koulussa, töissä, tehnyt paljon koulu tehtäviä, viettänyt vapaapäiviä, leiponut omenapiiran, kokkaillut ja leiponut lisää, ostellut joululahjoja (tänä vuonna tää joululahjojen ostelu on ollut todella haastavaa ja rasittavaa, koska en oo millään meinannut keksiä, mitä ostaisin kenellekin..) ja hengannut vaan.

Enää viikko koulua ja sitten alkaa joululoma ja kunnon joulun odotus! Oon tässä miettinyt viime aikoina, miks mä oikeen ootan joulua, ku enhän mä oo toivonu keneltäkään yhtää mitää. :D Yleensä mulla on joka vuos hirveen iso lista toiveita ja sit sanon kaikille, mitä kukakii vois ostaa. Tänä vuonna mulla ei kuitenkaan ole mitään toiveita. Jouluna sitten nähdään, mitä tulen saamaan vai saanko yhtään mitään. :D

Ei mulla nyt muuta. Hyvää lauantaita! :)

3 kommenttia:

  1. Millään järjestelmäkameralla ei saa pimeässä hyviä kuvia. Valokuva sanana itsenääkin tarkoittaa että tarvitaan valoa, mielummin kannattaa ostaa erillinen salama mitä voi kääntää ettei se välähdä suoraan kasvoille, kuten kameran oma salama :) ja objektiivitkin voi vaikuttaa ja jalusta sillä jos kuvaa pimeässä/hämärässä kuva tärähtää pitkän valotusajan vuoksi :) pienenä vinkkinä, ettei turhaa osta uutta kennoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tiedän. Joo pitäisi kyllä erillinen salamakin varmaan ostaa :) Mutta olen jo pitkään harkinnut uutta järkkäriä, sillä nykyinen ei ole minun ikiomani, vaan oikeastaan veljeni ja hän ei kovin innostu, että käytän sitä. (Eli oma olisi kiva saada:D) Ja haluaisin myös jonkun kameran, jolla pystyisin videokuvaamaankin. (Nykyisellä canonilla ei oikeen pysty, joka on harmittanut suunnattomasti.) Elikkäs järkkärin osto ei tule yhtään haittamaan minua. Mutta kiitos tuosta erillisen salaman ostoideasta! :)

      Poista
    2. Aaa, nonii kyl oma kannattaa aina :) itelläni on canon eos 1100D. Hinta-laatu suhteeltaan hyvä ja video ominaisuus löytyy, suosittelen sitä näin halvempana versiona, mutta kannattaa miettii et mikä on itselleen paras, netistä löytyy hyviä vinkkejä :)

      Poista

Thank you for your comment!